2018 május 23., szerda
Gyurcsány Ferenc pártelnök beszél a Demokratikus Koalíció (DK) budapesti kampánynyitó rendezvényén 2018. február 17-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Na, melyik párt hirdetései jelentek meg legtöbbször a kampány során?

Share

A Demokratikus Koalíció (DK) politikai hirdetései jelentek meg a legtöbbször a televízióban és a rádióban a választási kampány alatt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott tanulmányból.

A szervezet – pénteken MTI-hez eljuttatott – közleményében emlékeztetett, az országos közszolgálati médiaszolgáltatónak kampányidőszakban kötelező közzétenni politikai reklámokat, míg a kereskedelmi médiaszolgáltatók vállalhatják ezt. Idén a Duna Televízió és a Kossuth Rádió mellett az ATV és az RTL Klub is biztosította a választási hirdetések közzétételét. A választásokon induló huszonhárom országos listát állító jelölőszervezetből hat nem élt a hirdetési lehetőséggel.

Közölték, bár a kampányidőszak hivatalosan február 17-én kezdődött, az első választási hirdetések csak március 21-én jelentek meg, az első szpot a Momentum reklámja volt. A kampányidőszakban  895 – a televíziókban 655, a rádióban 240 – alkalommal jelent meg hirdetés: a legtöbb a Duna Televízió (265) kínálatában kapott helyet, amelyet a Kossuth Rádió (240), az RTL Klub (209) és az ATV (181) követett a sorban.

A DK kétféle reklámját összesen 119 alkalommal tették közzé, az LMP háromféle szpottal 88 alkalommal jelentkezett, a Jobbik hirdetései 77, az Együtt reklámjai pedig 74 alkalommal jelentek meg. A MSZP-Párbeszéd 71 megjelenéssel az ötödik, a Fidesz-KDNP megosztva a KÖSSZ-szel 70 felbukkanással a hatodik leggyakrabban szereplő szervezet volt.

A pártok többféle hosszúságú rádiós és televíziós szpotot is készítettek, összesen 55 félét, amelyek közül a DK “Újra megcsináljuk!” szlogenű televíziós szpotja (90 alkalom) és a KÖSSZ “Kell az Összefogás Párt! Válassz!” jelszavú rádiós reklámja (30 alkalom) jelent meg a leggyakrabban.

MTI

Hozzászólások

hozzászólás

Share

Esetleg más?

Jöhet végre a pártszakadás?

Toroczkai László új platformot, vagyis egy párton belüli csoportosulást alakítana, szerinte így lehet a Jobbik …

2 hozzászólás

  1. Utolsókból az elsők vagy a legkevesebből a legtöbb ? Akkor mégis kik a csalók ? Ha úgy tetszik kiknek nem jött össze , pedig nagyon akarták ? Ugyan én leginkább a ” szélkirálynő ” képmását fedeztem fel az Alföldön , Gyulán pedig dömpingelt ! De Budapesten szinte csak a fletó “Megcsináljuk ” –ja díszelgett .
    EGY BIZONYOS ! Nem a kampányon mult a jelenlegi választási eredmény .!
    Bár a tegnapi reakciók még mindíg “kampányízűek ” voltak , nem hiszem , hogy akik követték a kampányidőszakot , nem tudták felmérni , hogy kik voltak az árokásók !

  2. Jó bornak nem kell a cégér!
    A lőrét,meg hiába reklámozták,alig fogyott.
    Szerintem a dk-s reklámok igen kevés hozammal működtek. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.