2018 augusztus 18., szombat
Forrás: hircsarda.hu

Ráth Orsolya: Felkapaszkodni az uborkafára, avagy imázsépítés ellenzéki módra

Share

Úgy tűnik, különféle csapat-, illetve hálózatépítési kísérletekbe fogtak egyes balliberális értékrendű magánszemélyek, és persze a politikai pártok képviselői is a nyári uborkaszezonban. A közösségformálás szándéka részükről azonban többnyire csak álca, hiszen ordít róluk, hogy tulajdonképpen önmagukat szeretnék akár többedik nekifutásra is felépíteni. Mindenesetre egyre inkább valamiféle önjelölt motivációs trénereknek kezdik érezni magukat a hatalmas kormányutálatuk közepette, ennek nyomán pedig csak úgy repkednek az interneten a hatásvadász szóvirágok, a felkínált harmincezer forintok, Sziget-belépők, vagy éppen szatyrok feketében, logóval.

„Egy fecske nem csinál nyarat, de egyetlen fecske is csinál tavaszt, és ha sok ilyen fecske lesz, amelyik elhozza a tavaszt, akkor előbb utóbb el fog jönni a nyár is.” A fenti mondat nem egy zavarosan előadott ornitológiai értekezés része, és nem is valami posztmodern időjárási előrejelzést takar, hanem Vona Gábortól származik, aki videoblogot indított, amelynek segítségével egy komplett brandet igyekszik létrehozni saját maga köré, és úgy mondja: nagyon pici stábbal, lényegében két munkatársával vág neki az influenszerkedésnek.

A médiahátszél nélkül maradt Csintalan Sándor vele ellentétben immár a saját otthonában garázdálkodik, és elszabadult hajóágyú módjára a lakásának különböző szegletéből ontja a badarságait Csintalan tévé megjelöléssel a közösségi oldalán. „Működjünk együtt, köllenek a szabadság körei!” – játssza el ő is a motivációs szakembert, bár a gyanú szerint neki inkább az eddigiekben megszokott képernyős jelenlét, szerintünk pedig a politikai következetesség „köllene” csak igazán.

A Párbeszéd Magyarországért jóval professzionálisabb környezetet ígér annak a párt értékrendszerével való azonosulásban maximálisan jeleskedő, hallgatói jogviszonnyal rendelkező gyakornoknak, aki a kiírás alapján hajlandó a párt hálózatépítésével és adománygyűjtésével kapcsolatos kommunikációs feladatok támogatására a hálózatépítő stábbal és az adományszervezéssel foglalkozó stábtaggal való együttműködés keretében.  Havi harmincezerért. De kizárólag akkor, ha a jelentkező – ezt is a felhívásból tudjuk – terhelhető, valamint jó stressz-tűrő képességű személyiség.

Gyurcsány Ferenc szintén a fiatalokat akarja megszólítani, így hát a Sziget Fesztivált metaforaként felhasználva szónokol, és napijegyeket osztogat mostanában a Facebookon.

A kukaborogatásairól híres kamasz fiú, Rékasi Ziggy egyáltalán nem szorul rá sem a belépőkre, sem Gyurcsány tanaira, hiszen zsenge kora ellenére ő maga is rendelkezik egy jó adag politikai messiás-tudattal, és igen, a jelek szerint a nyáron Vonáékhoz hasonlóan ő is elvégezhetett egy motivációs tréneri tanfolyamot.

„Gondolkozzunk együtt, szervezzünk összehozó, fejlesztő lokális eseményeket, és ne a Facebookon sírjuk ki a nyűgünket, hogy a csúnya gonosz szomszéd bácsi a Fideszre szavazott. Igazából ezt az is leszarja aki nyom egy lájkot és görget tovább. Gondolkozz. Fejlődj. Szerveződj. Cselekedj.” – írja Ziggy a közösségi oldalán, majd a hozzászólások között bogarászva felsejlik, hogy főként középkorú nők, és ős-kommunista nyugdíjasok csápolnak neki, akik még az általa felkínált mozgalmi szatyrokat is hajlandóak megvásárolni – az ide vonatkozó kommentek tanúsága szerint – többnyire feketében.

Jól látható tehát, hogy közéleti fennmaradásuk érdekében ki- ki a maga eszközeivel szeretné felrázni (értsd: magához édesgetni) az embereket, abban bízva, hogy ők majd jól bakot tartanak nekik, és akkor talán még fel lehet kapaszkodni az uborkafára, így a közepén a politikai uborkaszezonnak.

Hozzászólások

hozzászólás

Share

Esetleg más?

Villax Richárd: „Fáj a fejem” – néhány gondolat a pa-dö-dő jelenségről jubileumuk kapcsán

Az Állatkertben (!) ünnepelték a napokban a Pa-Dö-Dő lányok együtt éneklésük harmincadik évfordulóját. Bizony, már …

Egy hozzászólás van

  1. HeroesNeverDie

    Az az igazság, hogy vloggal, influencerkedéssel akár pénzt is lehet keresni, méghozzá sokat, ha valaki valamilyen “pluszt” képes tevékenységével eladni, amire százezrek, akár milliók is kiváncsiak. Egy ilyen brand felépitése bizony évekig eltarthat. Az, hogy a FIDESZ, Orbán és ki tudja még kik “rosszak”, eléggé soványka tartalom a sikerhez 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.