2020 augusztus 9., vasárnap
Deák Dániel, a civil közoktatási platform jogi szakértője (b), Juhász Ágnes, a platform munkacsoportjának vezetője (b2), Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének az elnöke (j2) és Törley Katalin, a Tanítanék mozgalom képviselője (j) a civil közoktatási platform megbeszélésén a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) székházában, ahová meghívták a kormány képviselőjét 2016. április 12-én. A kormány nem képviseltette magát a tanácskozáson. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Tanítanék mozgalom: pénteken alakuljanak kockás körök az iskolákban

Share

Kockás körök megalakítására hívta fel az iskolákat a pénteki kétórás figyelmeztető sztrájk idejére a Tanítanék mozgalom képviselője kedden azt követően, hogy a kormány nem jelent meg a civil közoktatási platform által kezdeményezett egyeztetésen.

Deák Dániel, a civil közoktatási platform jogi szakértője (b), Juhász Ágnes, a platform munkacsoportjának vezetője (b2), Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének az elnöke (j2) és Törley Katalin, a Tanítanék mozgalom képviselője (j) a civil közoktatási platform megbeszélésén a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) székházában, ahová meghívták a kormány képviselőjét 2016. április 12-én. A kormány nem képviseltette magát a tanácskozáson. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Deák Dániel, a civil közoktatási platform jogi szakértője (b), Juhász Ágnes, a platform munkacsoportjának vezetője (b2), Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének az elnöke (j2) és Törley Katalin, a Tanítanék mozgalom képviselője (j) a civil közoktatási platform megbeszélésén a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) székházában, ahová meghívták a kormány képviselőjét 2016. április 12-én. A kormány nem képviseltette magát a tanácskozáson. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Törley Katalin a sajtó képviselői előtt megdöbbenését fejezte ki, hogy a kormány nem élt a lehetőséggel, és nem ült le a tárgyalóasztalhoz velük. Szerinte olyan kérdéseket tettek fel, amelyek rendkívül fontosak, a gyerekekről és az ország jövőjéről szólnak. Emlékeztetett arra, hogy március 15-én megígérték, fokozatosan növelik a nyomást. Hozzátette: április 15-én kétórás figyelmeztető sztrájk lesz, amelyet a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szervez, és a civil közoktatási platform, valamint a Tanítanék mozgalom is támogat. Úgy tűnik, a kormány nem érdekelt abban, hogy az oktatás helyzetén javítson – jegyezte meg. Törley Katalin arra kérte a pedagógusokat, gondolják végig, mit tudnak tenni a tantestületeken, a kis kollektívákon belül a nyomásgyakorlás érdekében, használják az eddigi szimbólumokat, és alakítsanak helyi szinten kockás köröket. Emellett egész napra szolidaritást hirdetnek, és azt kérte, tűzzenek ki fekete szalagot az iskolákra.

Ercse Krisztina, a platform koordinátora rámutatott: ők felkészülten várták a kormány képviselőjét a tárgyalásra. Kijelentette, a kormánynak meg kell őket hallgatnia. Úgy fogalmazott: a kabinet azt hazudja, hogy minden rendben van, de semmi sincs rendben. A platform minden szervezete és támogatója nevében megígérte a gyerekeknek, a szülőknek és a pedagógusoknak, hogy nem hagyják abba, nem hagyják, hogy a kormány elbújjon a számonkérés elől.

Mendrey László, a PDSZ elnöke azt mondta: úgy tűnik, a kormány érdekelt a feszültség fokozásában. Nem érdekli, mit mond a többség, és kiprovokálta a sztrájkot – jegyezte meg az érdekvédő. Jelezte: támogatják az április 20-i egész napos pedagógussztrájkot is. Hozzátette: a kormánynak óriási felelőssége van abban, hogy az érettségikbe ne csússzanak bele.

Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke hozzátette: a civil közoktatási platform a tárgyalásokban, a megegyezésben és a működőképes iskolák létrehozásában érdekelt. Erre tettek javaslatot – idézte fel, majd jelezte: szülők és diákok szervezetei is tagjai a szerveződésnek.

Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke közölte: a még elégséges szolgáltatásokról szóló előző napi kompromisszumos javaslatukra információi szerint egyelőre nem válaszolt a kormány. Szerda reggel tovább folytatódik az egyeztetés az államtitkársággal – jelezte.

A civil közoktatási platform márciusban megfogalmazott 12 pontos követeléséről kívánt egyeztetni a kabinet képviselőivel. Ezek között szerepel az állami finanszírozás növelése, a tanulói terhek csökkentése, a tankönyvválasztás szabadsága, a kötelező testnevelésórák számának csökkentése, a kötelező erkölcstan- és hittanórák megszüntetése.

A témában a szaktárca korábbi közlése szerint előzetes tájékozódó megbeszélést tartottak csütörtökön, ezután arról tájékoztatták az MTI-t, hogy a platform követeléseinek mindegyikével foglalkozik a köznevelési kerekasztal, és azok többsége szerepel a pedagógusok sztrájkbizottsága felvetései között is. A civil közoktatási platform által felvetett kérdések megvitatásának fóruma a köznevelési kerekasztal, illetve részben a pedagógusok sztrájkbizottságával folytatott tárgyalás – hangsúlyozta a szaktárca. Jelezték: a platformot várják a köznevelési kerekasztal következő, április 19-i ülésére, illetve a kerekasztal munkabizottságainak tanácskozására.

A civil közoktatási platform másnap visszautasította, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) ismét az általa létrehívott köznevelési kerekasztalhoz rendelné a tárgyalásokat szervezetükkel, amelyhez “félszáz, az oktatás teljes spektrumát, a pedagógusokat, szülőket és diákokat képviselő szervezet csatlakozott”.

A platform az MTI-hez pénteken eljuttatott állásfoglalásában azt írta: kezdettől fogva a kormányzat értésére adták, hogy olyan “erősen korlátozott hatókörű” tárgyalásokon, amelynek kereteit az Emmi egyoldalúan határozza meg, nem vesznek részt.

 

 

MTI

Hozzászólások

hozzászólás

The following two tabs change content below.
Share

Esetleg más?

#Muzej2019 – Gül baba türbéje

Már többször is kénytelen voltam megállapítani, hogy mi magyarok, furcsa egy nép vagyunk. Most éppen …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.